wtorek, 28 grudnia 2010

Ryby akwariowe samica mieczyka gania samca

Mam ryby akwariowe dwie samice i samca gatunku mieczyki Hellera. Nie wiedziałem jak zmienić samiczki tej agresywnej zachowanie. Przez cały czas ganiała samca i drugą trochę mniejszą samice tego samego gatunku. Jak je kupiłem w sklepie akwarystycznym na początku samca i samicę tak nie było. Ale po jakimś czasie jak prześladowała cały czas samca wredna samiczka to kupiłem drugą samiczkę. No i po wpuszczeniu drugiej ryby akwariowej do akwarium samiec nastroszył płetwy i zaczął podbijać do starej samiczki. O pomyślałem sobie iż wreszcie z przyczyn naturalnych samiec będzie zalecał się do ryby akwariowej tego gatunku samicy, lecz to trwało zaledwie dwie godziny i wszytko powróciło do początku. I teraz nada stara samica goni samca i jeszcze przyłącza się do tego ta nowa. A samiec jakiś dziwny jest, poza uciekaniem przed nimi nie okazuje większego zainteresowania samicami. No i okazało się że samiczka prześladuje samca, a ten nie jest jeszcze gotowy do godów miłosnych. A jeżeli masz podobną sytuację, niestety jak samiec nie zacznie działać i nie dołączy do godów to samiczka może go wykończyć na śmierć.